Hoe het begon - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Henny Broeders - WaarBenJij.nu Hoe het begon - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Henny Broeders - WaarBenJij.nu

Hoe het begon

Blijf op de hoogte en volg Henny

29 December 2014 | Nederland, Dongen

Na een motortrip in LAOS tijdens de jaarwisseling van 2013 op 2014 ontstond bij mij het idee om een keer wat langer op pad te gaan met de motor. Na 3 weken zit je er net in en dan moet je al weer naar huis. Ik was er met 3 vrienden waarbij we alleen een ticket en een motor hadden geregeld. Waar naar toe en hoe lang wist ik op dat moment nog helemaal niet, er stonden nog zo veel bestemmingen op mijn bucket list. Ook wilde ik eens gaan ontdekken hoe ik zou reageren op een langer verblijf van huis in onbekende gebieden alleen op de motor met alle uitdagingen die daar bij horen. Hoe blijf ik gezond, hoe hou ik mijn motor heel? Maar vooral het ontdekken van nieuwe culturen, mensen en natuurlijk mezelf.

In eerste instantie was het plan van Kaapstad (Zuid Afrika) naar Nederland te reizen in navolging van The Long Way Down met Ewan McGreggor (ff youtube bekijken). Maar gezien de spanningen in diverse landen in Afrika en het uitbreken van het Ebolavirus noopte het mij om een andere bestemming uit te zoeken. Afgelopen zomer nog een tripje gemaakt door Kirgizie en Tadjikistan, the Pamir Highway. 3 Weken rondgereden in het niets. Floortje van 3 op reis rijdt de route door de Pamir's andersom, binnenkort te zien op NED 3. Hierdoor heb ik mijn pijlen maar gericht op het oosten, fascinerend gebied om door heen te reizen.

Maar hoe begin je hier nu aan......Vooral veel zoekwerk en gebruik maken van contacten binnen de reiswereld. Reizen zijn immers al gemaakt of in ieder geval gedeeltes er van. Het puzzelen is begonnen. Eerst maar eens een globale route maken en kijken welke landen allemaal aangedaan moeten worden om uiteindelijk in Ulaan Baatar Mongolie aan te komen. In welke landen heb je eigenlijk allemaal een visum nodig? Kan ik wel vrij reizen in bepaalde landen? Hoe kom ik aan een treinticket voor de Oriënt Express? En dan nog heel veel meer.......

Hoe regel je dit nu met je werkgever, want 4 maanden is natuurlijk niet niks. Bij Van Loon Elektro B.V. denkt men in oplossingen en niet in problemen. Samen zijn we aan het kijken hoe we de periode die ik afwezig ben kunnen overbruggen. Hier is natuurlijk niet een simpel antwoord op, maar door het probleem in stukjes te hakken kunnen we wel kleine deeloplossingen bedenken. Hier zijn we druk mee bezig.

Eerst maar eens een stapel Lonely planets gekocht van de verschillende landen. Ook nog even de wegenkaarten besteld. Ik ga dan wel rijden met navigatie, maar kaarten hebben geen last van stroomstoring, software updates of falende electronica. Oh ja, op welke motor ga ik eigenlijk rijden. Om nu in navolging van R1 Sjaak op een sportmachine zo'n reis te gaan maken was niet helemaal mijn bedoeling. Hij is er 5,5 jaar mee op weg geweest op een trip all over the world. Op en neer naar Italie geeft bij mij al de nodige schouder en rugklachten. Mijn Thundercat rijdt geweldig, maar dan vooral lekker in de bochtige wegen in de Eifel Duitsland, iets minder op een ondergrond met zand, stenen en modder. Toch maar een andere aanschaffen dus.

Ondertussen begint het aardig te kriebelen. Gaat het me lukken? Tot de volgende blog.....




  • 29 December 2014 - 22:00

    Walter:

    R1 Sjaak ja! Nog niet helemaal,maar begint r aardig op te lijken. Hi o Silver, away !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 25886

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 01 Oktober 2015

The long way east

Landen bezocht: