tussenstand Long Way East - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Henny Broeders - WaarBenJij.nu tussenstand Long Way East - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Henny Broeders - WaarBenJij.nu

tussenstand Long Way East

Blijf op de hoogte en volg Henny

17 Maart 2015 | Nederland, Dongen

We zijn nu een tijdje verder en de voorbereidingen vorderen gestaag. Het begint ook al behoorlijk te kriebelen.
De motor is aangeschaft, een Yamaha 660Z Tenere, een echte tourmotor. Dit wordt mijn compagnon voor 4 maanden op weg naar Mongolië. De visa zijn besteld, de verzekeringen worden aangevraagd en het lijstje met things to do wordt korter. Al komt er iedere keer wat bij. Er zijn zo veel zaken die geregeld moeten worden en iedere keer denk je aan iets nieuws.
Het thuisfront begint al aardig zenuwachtig te worden. Het komt dichter bij. Mijn gevoel is ook anders dan toen ik het besluit nam om te gaan reizen. Ik laat nu ook een vriendin achter en dat geeft een heel ander gevoel. Wat gaat dit doen met onze prille relatie? Dit wordt zowiezo mijn laatste trip alleen..... de volgende keer gaat ze gewoon mee. Voor haar wordt het ook een bijzondere tijd, alleen nog contact met elkaar via de app, sms en af en toe telefonisch. Geen lijfelijk contact, hopelijk wat Skype contact zodat we elkaar nog kunnen zien. Een extra dimensie aan een reis die toch al behoorlijk bijzonder is.
Laatst nog even op de motorbeurs geweest om alvast wat sfeer te proeven. Je komt de meest geweldige mensen tegen die ook nog eens de meest fantastische reizen gaan maken op de motor. Een stel leren kennen die deze zomer een tripje door Iran, Armenië Georgië en Azerbijan gaan maken. Ook mooi.... Ook nog een man gesproken die 2/3 van de reis heeft gemaakt die ik ook ga doen. Hij is tot Kirgizië gekomen. Zijn motor staat nu bij de Zwitsers waar ik vorig jaar een motor gehuurd heb in Osh. Eind van de zomer hervat hij zijn reis naar Mongolië. Volgend jaar Mongolië naar Japan en het jaar erop van Japan naar New York (long way round). Dan is de cirkel voor hem weer helemaal rond.
Mijn tripje moet nog beginnen, maar heb er nu al veel zin in. Het vertrek is gepland voor 23 mei om 12.00 uur. Ik moet toch een keertje weg. Is ook goed, zo kan ik echt gaan plannen richting vertrek. Komend weekend nog een cursus motor techniek en do's en don'ts voor de reis in België.
Over België gesproken, inmiddels ook al contact gehad met een groepje Belgen die naar Kathmandu Nepal gaan reizen. Samen gaan we Turkmenistan beslechten. Na Noord Korea is dit het moeilijkste land om binnen te komen. Turkmenen zien hun land als het centrum van de wereld, wordt heel bijzonder dus. Je kunt er niet reizen zonder lokale gids en volgauto. Deze staan je al op te wachten bij de grens. Samen kunnen we de kosten wat drukken. Alle hotels zijn al geboekt en een enkel tentenkampje. Wordt een speciale ervaring........met Belgen reizen.
Turkmenistan bereiken we via een overtocht met een vrachtboot vanuit Azerbijan. Deze heeft geen vaste vertrektijden en het kan ook zo maar zijn dat hij een dag voor anker komt te liggen voor de Turkmeense kust. Onzeker dus over wanneer we precies rond gaan rijden in Turkmenistan. Hoe langer de boot er over doet hoe korter de trip door Turkmenistan. Je krijgt alleen een visum voor de geboekte overnachtingen 1 dag. Ik heb er nu al zin in.
Motor nog prepareren voor de reis, inpakken en wegwezen. Op naar het avontuur en het grote niets.......

• 17 Maart 2015 - 22:45

Monique Van Riel:

Hi neefie, wat een leuk verslag, nu al terwijl je nu nog in Nederland bent!
    Op welke frequentie komen de verslagen door dan kan ik hier rekening mee houden.
    Wil er natuurlijk geen missen!
    Liefs Monique xx

• 18 Maart 2015 - 08:34

Eva:

Gelukkig heb je al ervaring in het reizen met Belgen. nou ja, 1 belg dan ;-).
    Gaat vast goed komen met die Belgen. Zolang er bier te vinden is, is het gezellig!
    Succes met alle voorbereidingen!
    Eva

• 19 Maart 2015 - 10:05

Saskia Jansen:

wauw, spannend hoor.
    Super zo'n reis en de voorbereidingen zullen ook leuk zijn om te doen.

• 19 Maart 2015 - 19:32

Ria:

Helemaal geweldig Henny this long way adventure trip, GENIET en succes met de verdere voorbereidingen..

• 23 Maart 2015 - 21:15

Marius:

wauw, het klinkt nu al gaaf. Ik ben zeer benieuwd hoe alles gaat verlopen. Heel veel plezier en als je weer thuis bent maken we gauw een afspraak.

• 09 April 2015 - 07:33

Remco :

succes met voorbereidingen

• 09 Mei 2015 - 08:57

Harry Van Dongen:

Henny, prachtig wat je allemaal gaat ondernemen.
    Ik volg je reis op de voet. Wens je veel succes en kracht

• 14 Mei 2015 - 09:13

Miriam:

nog een paar daagjes en dan begint het avontuur. Succes en veel plezier!