laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Henny Broeders - WaarBenJij.nu laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Dongen, Nederland van Henny Broeders - WaarBenJij.nu

laatste loodjes voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Henny

14 Mei 2015 | Nederland, Dongen

Nog 9 nachtjes slapen en dan trap ik af richting Mongolië. De laatste voorbereidingen zijn in volle gang.
De motor is voorbereid; grote beurt gehad, alle schroeven nagelopen, remblokken vervangen, nieuwe ketting en tandwielen en een nieuwe achterband. Achterbandje vervangen was nog een hele klus. In de garage is dit iets van 10 minuten, maar bij mij duurde het verwijderen van de band al meer dan 3 uur. Het erop zetten ging veel sneller, 1,5 uur. Ben benieuwd hoe dit gaat bij 40 graden in the middle of nowhere.
Al het gereedschap is inmiddels verzameld, alles wat ik gebruikt heb gaat mee voor onderweg, inclusief lijmklemmen om de band van de velg te verwijderen.
Het lijstje met spullen om mee te nemen werd al maar groter, iedere keer verzin je weer wat nieuws. Merk ook dat ik de laatste 2 maanden vooral bezig ben geweest met wat als dit...en wat als dat....Iedere keer weer oplossingen zoeken voor dingen die mogelijk kunnen gebeuren onderweg.
Dit resulteerde in de aanschaf van een satelliettelefoon, noodrantsoenen, kookgerei, berg reserveonderdelen voor de motor, medicijnen, flares, rookpotten, inentingen etc. etc.
En het moet natuurlijk ook allemaal nog mee, inclusief 2 buitenbanden.
Vandaag alles ingepakt en warempel, het past........net. Nu nog opschrijven wat waar zit. Je zoekt je anders lens na een paar weken onderweg naar net dat ene ding.
Afgelopen weekend nog verrast met een etentje door de "Blue Nipple motorclub". Collega's en vrienden waar we elk jaar een paar dagen mee naar Duitsland rijden op de motor. Ben alleen het laatste stukje kwijt, hoe zou dat nu komen.....
Op zondag nog een gezellig samenzijn gehad met mijn reismaatjes. Zij gaan dit jaar in Indonesië een stukje motor rijden. Staat nog op mijn bucket list.
De spanning begint toe te nemen, het vertrek nadert. Ben ik nog dingen vergeten, heb ik overal rekening mee gehouden, of moet ik het vanaf nu gaan zien als het avontuur waar ik voor gekozen heb?
Ik heb besloten maar voor het laatste te gaan.
Komende week nog even quality time met Jolanda doorbrengen en dan nemen we voor bijna 4 maanden afscheid van elkaar. Zal niet gemakkelijk worden. Geeft een extra dimensie aan deze reis.

  • 16 Mei 2015 - 11:52

    Adjan:

    Goeie reis Henny, respect man!

  • 16 Mei 2015 - 13:02

    Carla Albers:

    een hele goede reis Henny

  • 16 Mei 2015 - 13:14

    Monique Van Riel:

    Bijna zover Henny! Spannend! Een hele goede reis toegewenst en heel veel avontuur en mooie momenten toegewenst. Kijk uit naar je reisverslagen... Dikke kus en tot zaterdag!

  • 16 Mei 2015 - 13:56

    Eric En Ilona Kuijpers :

    Hoi Henny,

    Wat spannend,, de voorlopig laatste daagjes hier.
    Wij wensen je heel veel plezier de komende maanden. Geniet van alle dingen die je tegen gaat komen.

    We zullen je volgen op je droom reis.

    Groetjes Eric en Ilona Kuijpers

  • 16 Mei 2015 - 14:10

    Ben:

    Geweldig avontuur!
    Een hele fijne en mooie reis gewenst. We gaan het bijhouden en zien je heelhuids terug!!

  • 16 Mei 2015 - 15:48

    Bart Schoenmakers:

    Hoi Henny,
    Veel succes en geniet er maar van.
    We hopen wel dat je over 4 maanden heelhuids terug bent.
    Succes man!

  • 16 Mei 2015 - 17:29

    Renate:

    Henny..ontzettend gaaf en spannend!
    Ik hoop dat je een hele mooie tijd gaat hebben en dat de fiets heel blijft.
    Geniet er van..ik ga genieten van je verhalen.

  • 16 Mei 2015 - 17:41

    Mirjam Trip:

    ben benieuwd naar alle verhalen, goeie reis en geniet ervan!

  • 16 Mei 2015 - 20:51

    Pim:

    Henny, goede reis en geniet ervan. je verdient het.

  • 16 Mei 2015 - 22:31

    Jürgen:

    Gast.
    Van alleen de gedachte alleen al krijg bij ik de kriebels! Heel veel succes, maar vooral heel veel plezier. Ene .... weer veilig en heelhuids thuis hè gozert.

  • 17 Mei 2015 - 09:43

    Peter Knaflewsi:

    Succes, avontuurlijke onderneming . Respect.

  • 17 Mei 2015 - 12:26

    Eva:

    Time flies when you're having fun! Al zal het misschien niet altijd evenveel 'fun' zijn. Te gek avontuur man. Verleg je grenzen en kom heelhuids weer naar huis. En 4 maand zonder Jolanda maakt de band alleen maar sterker denk ik. Vooral genieten!

  • 17 Mei 2015 - 15:21

    Jose:

    Henny, het zal een geweldige reis worden die je niet snel zult vergeten.
    Heel veel succes en een hele fijne reis tijd.

  • 18 Mei 2015 - 11:22

    Dory Beerens:

    Pffff, je hebt wat spullekes bij je zeg. Gelukkig is je zitting nog leeg en kun je nog zittend motorrijden.

    Geniet van deze reis. Vermoedelijk is dit ones in a lifetime! We gaan je volgen met veel interesse dus plaatsen die foto's.

    Veel plezier, doe voorzichtig en wel graag helemaal heel weer thuis.

  • 18 Mei 2015 - 11:23

    Neeltje Verleisdonk:

    HOi Hennie,

    Ik wil je heel veel succes en plezier wensen met je reis.
    Hou je haaks.
    Groetjes Neeltje Verleisdonk wislaan 45 Uden (Collega van Jolanda)

  • 18 Mei 2015 - 19:02

    Ria:

    Henny, WAUW bijzonder spannend en ontzettend gaaf..
    Dikke Knuffel

  • 18 Mei 2015 - 19:37

    Pien:

    Lieve Henny,

    Helaas kan ik niet bij je uitrijden zijn, en dus ook geen wezenlijk afscheid van je nemen.
    Dat vind ik erg jammer. Helaas niet anders.
    Ik wil je een GEWELDIGE reiservaring mee geven. Ga GENIETEN en alle heerlijkheden die je tegen komt opslurpen in je geest. Hopelijk komt er over een paar maanden een moment, waarin je momenten van je reiservaring met mij kunt en wilt delen. Voor nu zal ik regelmatig een kaarsje voor je veiligheid branden en behouden thuiskomst.
    GA!!!!!! en ERVAAR!!!!
    Doe je ding en kom RIJK terug.

    Alle goeds voor jou on the road.

    Liefs Pien.

  • 18 Mei 2015 - 22:27

    Desiree:

    Beste Henny,
    We kennen elkaar niet. Ik ben een collega van Jolanda. Ik wil je een mooie reis toewensen! Ik volg graag hoe de reis gaat verlopen! Geniet ervan,
    Groet Desiree

  • 19 Mei 2015 - 16:04

    Jeffrey:

    Goede reis collega

  • 19 Mei 2015 - 20:31

    Dennis Emmen :

    Henny maak er een mooie reis van gaat zeker goedkomen denk ik veul rijplezier en tot over 4 maanden groeten uit de moer

  • 20 Mei 2015 - 10:35

    Tijs:

    Hallo Henny,

    Ik heb deze link van Remco Emmen gekregen. Vet avontuur. Ik zal je verrichtingen met interesse via deze website volgen!

    Groet, Tijs

  • 20 Mei 2015 - 12:15

    Karin Van Gorp:

    Heee Henny,

    Wens jou echt een ontzettend fijne reis toe, met hopelijk heel veel bijzondere mooie momenten.

    Hoop dat ik je verhalen een keer mag horen als je weer terug bent!
    Geniet ervan kanjer!

    Groetjes Karin

  • 21 Mei 2015 - 22:13

    François:

    Hallo Henny,

    Wat een uitdaging, ik wens je een veilige reis en alle succes toe.
    Ik ga sowieso het blog volgen.


    Grt, François (vriend Ronny en Claudia)

  • 22 Mei 2015 - 13:52

    Kris:

    Henny ik wens je een toffe reis ik zie je in Baku.

    Groetjes

    Kris van de bende van Rik

  • 22 Mei 2015 - 20:55

    Thera:

    Henny
    Ik wens jou een hele fijne ,veilige reis.spannend,geniet ervan.tot 23 september.
    groetjes thera


  • 22 Mei 2015 - 22:35

    Marianne Peters:

    Een hele goede, ongetwijfeld bijzondere, maar vooral ook veilige reis gewenst!

  • 23 Mei 2015 - 11:43

    Marc:

    Respect kerel! Geniet van dit mooie avontuur en hou hem op koers!

  • 23 Mei 2015 - 13:33

    Regna & Jan:

    En weg istie! Succes met deze bijzondere onderneming.

  • 24 Mei 2015 - 06:56

    Jolanda Van Overdijk:

    Lieve Hen
    Gisteren vertrokken met een heel bijzonder afscheid. Wat was het druk en in drukwekkend om te zien hoeveel mensen er waren om je uit te zwaaien. Neem dit gegeven mee in je reis. Als je het even moeilijk hebt denk dan maar terug aan dit moment, dat kan je weer verder helpen. Ga, geniet en ik hoop echt dat je vindt waarna je op zoek bent lieve schat. Het is je zo gegund. Na 4 maanden zetten we onze reis voort X

    PS: Ik wil iedereen bedanken die voor Henny het gedag zeggen tot een onvergetelijk moment hebben gemaakt
    Zonder jullie allemaal was dit niet gelukt!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 25885

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 01 Oktober 2015

The long way east

Landen bezocht: